dilluns, 4 de juny del 2012

Seguiment bous Temporada 2012:

Una altra de les coses que m'agradaria compartir amb vosaltres, és la meva particular temporada. On vaig, i amb qui hi vaig... per exemple. I això és el que faré tot seguit. Amb un primer bloc de gener fins a maig d'aquest any.
GENER 2012:
- 28/01/2012: Vaig assistir a la població de Benavites (Castelló), on es celebraven les festes de la Colla Bou de Gener. Aquest any van lidiar dos bous, un de la ramaderia de Sepúlveda i l'altre de la ramaderia de Juan Manuel Criado. Tots dos animals van ser comprats a la finca del meu bon amic Luís Alcón de la Vall d'Uixó.En aquesta sortida vaig anar acompanyat d'Andreu Roig. 
MARÇ 2012:
- 16/03/2012: Vaig assistir a la població de Castelló. La ciutat celebrava les seves festes de la Magdalena i aquest dia hi havia preparat un cartell molt atractiu. Concurs d'emboladors amb bous de Palha, Concurs de ramaderies i un parell de desafíos entre Nicolas Vergonzeanne i el bou "Ratón" de Gregorio de Jesús i per una altra banda el Chipu amb la vaca "Alegria" de Machancoses. L'atractiu inicial que tenia el cartell va quedar en un segon terme, ja que l'organització de l'event va ser baix al meu punt de vista pèssim. Pel que fa al concurs d'emboladors, el premi va quedar desert per incompliment de les normes per part de la gent del públic. el concurs de ramaderies en compte de veure el lluiment de les vaques van deixar participar a tots els que vulguessin baixar al rogle i les vaques no sabien per on anar. Les vaques que hi participàven eren bones ("Vinagra" de Parejo, "Mejicana" de Margalef, "Voltaora" de Faet...). En definitiva un cartell fet única i exclusivament per engordir les butxaques dels organitzadors, que això sí, van saber vendre a la perfecció aquest esdeveniment i van omplir de gom a gom les grades de la plaça de bous de Castelló, tal com es diu estava fins la bandera. En aquesta ocasió vaig anar acompanyat per Vanessa Sànchez.
- 24/03/2012: Vaig assistir a Benassal (Castelló), aquesta població celebrava les Festes de la Joventut, organitzada pels quintos del municipi. Vaig poder veure tres bous cerrils, dos de la ramaderia de Jimenez Pasquau i l'altre de la ramaderia de Los Ronceles. En aquesta sortida vaig anar acompanyat per Àngel Sánchez, Mireia Millán i Vanessa Sánchez.
ABRIL 2012:
- 07/04/2012: Vaig assistir a la població d'Onda (Castelló), aquesta taurina població celebrava la seva Pasqua Taurina i aquest dia hi havia programada l'exhibició de sis vaques de Miura i un bou també de la ramaderia de Miura, que estava molt ben presentat, tot i que tenia un defecte a la vista. Pel que fa a les vaques, totes tenien les característiques de la ramaderia però la presentació deixava molt que desitjar. En aquesta sortida vaig anar acompanyat  per Andreu Roig, Joana Fumadó, Dani Climent, Leroy Montañés, Jèssica Chimeno, Albert Borràs, Jordi Roldan, tots companys de la Penya "Che Bou" de Masdenverge.
-14/04/2012: Va començar el dia assistint a la població de Càlig (Castelló), on la Penya Els Amics celebraven la festivitat de Sant Vicent Ferrer i van organitzar la desencaixonada de dos vaques de la ramderia de Sergio Centelles i d'un bou de la ramaderia de Jimenez Pasquau. Després ens vam desplaçar a la població de la Vall d'Uixó (Castelló), on vam veure la prova d'un bou de la ramaderia de Murteira Grave, al barri de Sant Vicent i finalment vam anar a la població de La Llosa (Castelló), on estava programat per part de la Colla Bou de Pasqua la desencaixonada d'un preciós bou de la ramaderia de Juan Manuel Criado. Animal molt ben presentat i que va fer una exhibició magnífica estant pels carrers quasi dos hores. En aquesta sortida vaig anar acompanyat per Àngel Sánchez.
- 21/04/2012 i 22/04/2012: Aldover (Tarragona), celebrava la recuperació de les seves festes en honor al Patró de la població Sant Jordi. Per a l'ocasió la Penya Lo Pou va organitzar un cap de setmana taurí amb vaques i bous de la ramaderia de Pedro Fumadó "Xarnego". Molta gent va assistir a veure aquests actes taurins que iniciaven la temporada amb bous a les Terres de l'Ebre. En aquesta sortida vaig anar acompanyat per Vanessa Sánchez.
- 27/04/2012 i 29/04/2012: El Mas de Barberans (Tarragona), celebrava les seves Festes Majors en honor al seu Patró Sant Marc. El dia 27 vaig anar a veure el bou embolat de la ramaderia de Pedro Fumadó "Xarnego" i el dia 29 vaig anar a veure la tarda de capons de la ramaderia de Enrique Domínguez de Funes (Navarra), capons adquirits per Vicente "Capota" de Vila-Real. Una interessant tarda es va poder veure, animals molt braus i encastats. La tarda va acabar amb la desencaixonada d'un bou de la ramaderia de Flores Tassara. En aquesta ocasió vaig anar acompanyat per Vanessa Sánchez.
MAIG 2012:
- 05/05/2012: Canet lo Roig (Castelló), vaig anar a veure una tarda de vaques al carrer de la ramaderia de Pedro Fumadó "Xarnego". En aquesta sortida vaig anar acompanyat per Àngel Sánchez, Mireia Millán, Dani Callejón. 
- 11/05/2012: Vaig anar a Cabanes (Castelló), on es feia la prova de dos bous cerrils, un de la ramaderia de Aldeanueva i l'altre de la ramaderia de Lara Sangran. En aquesta sortida vaig anar amb Andreu Roig, Dani Climent, Leroy Montañés i Jordi Roldán.
- 13/05/2012, 14/05/2012, 15/05/2012, 18/05/2012 i 19/05/2012: Festes Majors d'Alcanar, baix al meu punt de vista, es tractava d'un cartell molt interessant i amb molta qualitat. Hi estaven programades tardes de vaques de les ramaderies punteres de l'actualitat taurina i mesclat amb exhibicions poc freqüents al nostre territori com la de José Luís Pejenaute i el bou "Capitán" de Santos Zapateria o per exemple la actuació de la vaca "brasilenya" i Ricardo de la ramaderia del Puntal, que per a mi va ser sensacional. També es va poder veure la desencaixonada d'un bou cerril de la ramaderia de Guardiola Domínguez. En definitiva gran cartell el que va organitzar la Comissió de Bous d'Alcanar. Durant aquest dies vaig anar a veure els diferents actes d'Alcanar amb Vanessa Sànchez.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada